E – commerce
Handel elektroniczny to obecnie jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów gospodarki. Rozpoczęcie i prowadzenie działalności w sektorze handlu elektronicznego wiąże się z koniecznością spełnienia licznych wymogów, wynikających z przepisów obowiązujących w ramach różnych dziedzin prawa, m.in. prawa własności intelektualnej, ochrony danych osobowych, ochrony konsumentów, świadczenia usług drogą elektroniczną, uczciwej reklamy.
Świadczymy kompleksowe doradztwo prawne dotyczące tego nowoczesnego kanału sprzedaży towarów i usług. Pomagamy dostosować się do dynamicznie zmieniających się regulacji prawnych. W naszych działaniach uwzględniamy również kwestie techniczne i biznesowe, w tym profil działalności przedsiębiorców.
Lider praktyki
Usługi
- Wsparcie w bieżącej działalności – doradztwo prawne przy wdrażaniu i utrzymaniu dedykowanych serwisów sprzedażowych, w tym wybór odpowiedniej formy e – biznesu.
- Audyty stron sklepów internetowych – całościowa analiza wszystkich aspektów prawnych działalności e – sklepu, w tym reklamy i komunikacji z konsumentami.
- Dokumentacja dla sklepu internetowego - tworzenie i opiniowanie regulaminów świadczenia usług drogą elektroniczną, regulaminów sklepów internetowych, procedur reklamacyjnych i zasad zwrotu towarów, polityk prywatności i cookie.
- Umowy – tworzenie i weryfikacja umów z partnerami biznesowymi (agencje eventowe, agencje marketingowe, agencje digital, influencerzy).
- Reklamacje i spory z konsumentami – wsparcie prawne w procesach reklamacyjnych, w tym ocena zasadności składanych reklamacji; reprezentacja w sporach konsumenckich, zarówno na etapie rozpatrywania reklamacji, jak i przed sądem oraz innymi organami (rzecznik praw konsumentów, inspekcja handlowa).
- Działania marketingowe – doradztwo w prawnych aspektach działalności marketingowej (e-mail marketing, sms marketing, reklama internetowa, konkursy, promocje, programy lojalnościowe).
- Ochrona marki oraz treści - ochrona przed nieuprawnionym wykorzystywaniem znaków towarowych, zdjęć i opisów sprzedawanych produktów.