Potencjalne utrudnienia w ruchu a umowy sprzedaży
16.03.2020 | RYNKI KAPITAŁOWE i INSTYTUCJE FINANSOWE
Wprowadzony w Polsce stan zagrożenia epidemicznego wiąże się z szeregiem obostrzeń dotyczących wjazdu do Polski cudzoziemców oraz obywateli polskich wracających z sąsiednich krajów. Na mocy nowowprowadzonych regulacji ograniczona została także praca galerii handlowych oraz zamknięte wszystkie bary, restauracje, puby, kasyna i inne podobne miejsca rozrywki. Póki co, ruch w obrębie kraju pozostaje nieograniczony, niemniej również w tym zakresie pojawiają się już doniesienia, że sytuacja jest dynamiczna i może ulec zmianie.
Warto zatem zastanowić się, co dla przedsiębiorców trudniących się sprzedażą towarów na rzecz konsumentów może oznaczać wprowadzenie ewentualnych ograniczeń w ruchu i jak się przygotować na potencjalne utrudnienia.
- Jak w takiej sytuacji zapewnić konsumentom prawo do skutecznego złożenia reklamacji, w przypadku gdyby towar zakupiony przed wprowadzeniem ograniczeń okazał się wadliwy?
- Jakie podjąć działania, gdy klient w ustawowym terminie odstąpi od umowy zawartej na odległość, co będzie się wiązało z koniecznością przyjęcia zwrotu towaru?
- W jaki sposób prowadzić sprzedaż on-line, w sytuacji gdy wiadomo, że dostarczenie towaru w regulaminowym terminie może okazać się niemożliwe?
Kontakt:
Bernadeta Obszańska, b.obszanska@axelo.pl